Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2013

Milik Setiap Insan.

Again! Hahaha.

Assalamualaikum jelitawanss yang membaca belog ini. Sesungguhnya hanya jelitawanss saja yang baca belog aku ni..*wink*


Siapa kat sini tak pernah lagi berhenti dan tak pernah rasa penat mencari suatu produk penjagaan kulit yang betul-betul umpphhh untuk di beri makan pada muka? Aku *angkat tangan kanan*. Aku *angkat tangan kiri*. Aku *angkat kaki kanan*. Dan aku *angkat kaki kiri*. Fuuuuhhhh.


Susah betul kan, gini lah nasib kalau hormon tak stabil. Ye, cuba salahkan hormon sendiri ye adik kakak. Bukan salah kita yang tukar sarung bantal 6 bulan sekali, bukan salah kita yang basuh selimut 3 tahun sekali. Gila kepam lah kau! kahkahkah.


Dalam masa 2 tahun ni, aku dah cuba macam-macam produk. Tak cukup untuk luaran, aku guna jugak untuk yang dalaman. Orang kata kalau dah pakai produk untuk luaran macam pencuci muka, pelembap, pengering, penggelupasan ke hape-hape lah tapi still tak jadi, why not kita cuba bersihkan bahagian dalaman pulak. Contoh dia toreh perut ngan pisau, kelua…

Ketakutanku.

Aku takut Ya Allah,
Aku takut kecewa sekali lagi.

Namun,
Biar aku kecewa sendirian,
Aku mampu hadapi,
Meskipun bertahun-tahun.

Ikhlas dan redha,
Walaupun diungkap di bibir saja,
Hati seakan menolak akan perasaan itu,
Tapi aku percaya lambat laun hati pasti dapat terima jua.

Aku takut Ya Allah,
Aku sangat takut,
Kalau aku akan mengecewakan seseorang.

Seseorang yang paling aku sayang,
Seseorang yang merupakan harta aku di dunia ini,
Seseorang yang aku masih perlukan,
Perlukan sokongan dan doa yang tak pernah putus,
Tiada doa yang seikhlas dia,
Tiada doa yang setulus dia.

Ya Allah,
Beri kekuatan kepadaku,
Menghadapi semua ini,
Semoga takdir ini merupakan yang terbaik untuk aku,
Biar aku kecewa,
Tapi aku tak sanggup melihat MA kecewa,
Cukuplah selama ini aku telah kecewakan harapan MA dan ABAH.

Semoga di penghujung masa ini, aku mampu menggembirakan hati MA, aku tak mahu dia kecewa dan bersedih kerana aku. Amin.




Jangan pernah berhenti berdoa.

Jangan kita kecewa dengan doa tidak dimakbulkan oleh Allah.Kerana Allah berfirman ” Mintalah doa kepadaKU, nescaya akan KU perkenankan permintaanmu”..Kerana apa?..Allahlah yang tahu pada masa bila DIA hendak perkenankan doa kita.Bukan mengikut masa manusia tapi mengikut masa Allah.


Antara sebab lain Allah menangguhkan Doa kita ialah:-


- Jika Allah makbulkan doa dengan cepat, mungkin manusia akan malas untuk berdoa & mengadu kepada Allah sebab sudah dimakbulkan doa. Allah suka kepada hambaNYA yang meminta atau dalam kata lain “merenget kepada Allah” .Allah tidak akan jemu dengan permintaan hambaNYA..Lain pula dengan manusia, manusia akan jemu jika seseorang manusia kerap kali meminta sesuatu.


- Selain itu, Allah hendak tangguhkan pemberiaanNYA kepada hambaNYA untuk di akhirat nanti in shaa Allah.


kadang-kadang kita berdoa hendak ‘A’ tapi Allah bagi ‘B’..Itu juga dinamakan perkenan Doa oleh Allah S.w.t. Yang paling penting, janganlah kita berburuk sangka dengan Allah jika doa kamu tidak…

Sampainya hati.

Assalamualaikum semua...


Lama jugak tak menjengah blog, entah ape la yang disibukkan sangat. Siang kerja, balik petang dah nak malam pastu buat kerja rumah sikit siap-siap untuk baring dan terus tertido. Begitulah daily routine aku sejak bergelar kuli ni.. Tapi entah ke mana duit gaji aku, belum masuk hari ke-10 setiap bulan, duit gaji aku dah tinggal kurang dari separuh dalam akaun. Aiseyy, adakah ini bermakna aku harus gandakan usaha dan masa berkerja mungkin kerja 25 jam sehari 8 hari seminggu?


Last week, aku ada terstalk instagram Dr Harlina isteri Syekh Muzaffar angkawasan pertama negara tuh. Dr Harlina ada tepek gambar kat IG beliau dan turut mempersoalkan isu ini. Tiba-tiba hati aku rasa sedih, sebak, pilu dan terluka macam dirobek-robek hati dengan satu statement ini. Rasa simpati dengan diri sendiri sebab aku pikir aku ni dah golongan kaya rupa-rupanya jauh lagi perjalanan aku nak sampai ke tahap "Orang Kaya".




Siapa terasa dengan statement ini sila angkat tangan, kaki,…