Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2013

2013 year In Review

Assalamualaikum semua..


Yay, tinggal lagi 3 hari untuk kita melangkah ke tahun 2014. Aku percaya ramai antara kita dah pasang niat dan senaraikan azam-azam sama ada yang di carry forward dari tahun-tahun sebelum nya ataupun azam yang baru. Pada sesape yang ada banyak azam yang belum dicapai, jangan risau lah. itu tak bermakna pencapaian kita tak bagus. Mungkin dalam banyak-banyak list tu, ada terselit sesuatu benda yang takde dalam planning kita langsung kan? Allah kurniakan rezeki untuk yang lain. Syukur!


okay, there we go!! Sorotan tahun 2013 bagi seorang Mariani:

Januari
Masih berkerja di company yang sama, Victual Industries, dengan harapan dapat kerja lain yang lebih menjamin masa depan.
Attend majlis bertunang Yati sambil di dalam hati aim nak jadi the next person dalam geng (Aza, Ain, Zara, Yati, Jue, Aida & As) yang bertunang jugak.

Febuari
Beli handphone baru android SONY XPERIA yang paling low class dengan harapan dapat meng"improve"kan lagi pencarian calon-calon suam…

Kerjaya: Pilihan masing-masing. #Bertahan atau terus mencari?

Hello, Assalamualaikum semua~


What a wonderful Saturday! Alhamdulillah. Di kala aku menaip entry ni, aku percaya ada yang sedang bercuti, ada yang masih bertungkus lumus siapkan kerja kat office, ada yang sedang melayan customer kat shopping mall dan ada jugak yang sedang menjual tudung/baju, kek kat mana-mana event kan. Walau apa pun yang korang buat sekarang, itu adalah pilihan masing-masing kan?





Okay, let's talk about career. Yes, it is ke-ri-yer, not kae-ri-yer (carrier) yang artis-artis selalu pronounce kat dalam tv tu hehe. Kat Malaysia ni ada macam-macam kerja boleh buat. Siapa yang cakap takde kerja? Siapa yang cakap kesian nya belajar tinggi-tinggi tapi kerja takde? Hello, berlambak kot. So, back to basic. Semua ni depend pada diri kita sendiri. Pekerjaan yang camane kita nak pilih.


Ada yang nak kerja bersesuaian dengan kelayakan yang ada, ada yang nak kerja gaji nya beribu-ribu, ada yang nak kerja biasa-biasa ala kadar asalkan ada kerja, ada yang punya impian tapi terpaksa …

"Berapa banyak gaji awak?"

Hallo! Assalamualaikum..


It is good to be here again. Alhamdulillah, now I got a few times walaupun tak macam dulu-dulu. Yeah, let's keep in track as usual. My new aim to blog at least 5 titles in a month. Okay kita tunggu ye!







Beberapa minggu lepas, aku ada browse kat newsfeed fesbuk kawan-kawan. Macam-macam bentuk status yang dimuat naik. Ada yang "Fuhhh, berdebar", "Alhamdulillah, syukur", "Alamak, tak study lagi ni sempat ke tak?" memang betul-betul suspen, bikin otak ku hampir pecah nak pikir berkisarkan tentang apakah status-status tersebut? Lebih mencabar dari exam SPM.


Rupa-rupanya ramai yang dapat interview SPA dari jawatan Pegawai Penyelidik gred 41 sampai lah ke 75 entah-entah sampai gred 100 pun ada kot, aku tak pasti. Tahniah pada semua, rezeki masing-masing kan *bunyi cemburu yang hamat aku ni*.


Dalam banyak-banyak status yang keluar, aku rasa tertarik dengan satu status ni;


"Once married, is it good to tell how much we earn to your spous…