Saturday, January 18, 2014

Tips untuk tampak penyayang



Holla uolss. Assalamualaikum!


Ada orang memang dikurniakan sifat penyayang, lemah lembut, sopan santun sejak azali lagi. Ada jugak yang memupuk sifat-sifat terpuji itu semenjak kecil lagi. Lebih parah bila ada jugak sesetengah orang yang terpaksa berpura-pura untuk tunjukkan sisi penyayang yang ada dalam diri. Ouhh, so sick. Persoalannya sampai bila nak berpura-pura?


1. Orang suka kucing. 

Orang la yang cakap kalau suka kucing ni nampak sangat jenis penyayang tapi betul ke? Kalau betul, aku nak praktikkan sekarang jugak! Pandangan mata lelaki tak sama dengan perempuan kan. Aku ada kawan-kawan yang memang suka pada kucing. Jumpa tepi jalan, belai. Fuhhh, tabik! Aku pun nampak catlovers ni memang seorang yang penyayang. Kadang-kadang aku jeles jugak. Aku pantang okey kucing datang dekat lebih-lebih lagi yang duk menyorok kat bawah meja main gesel-gesel kat kaki masa aku tengah makan. Mahu terbalik meja aku kerjakan! hahaha. Maap!


2. Orang yang hidupnya dikelilingi oleh kanak-kanak.

Macam aku!!! hahahaha. Perasan tak masa pergi attend majlis kawen atau hari raya atau any celebrations ke, kalau tiba-tiba ada budak-budak kecik datang dekat ngan kita Ya Allah rasa macam aku ni nampak baik ke sampai diorang nak datang dekat? Mesti orang akan cakap "penyayang nya dia ni sampai budak-budak pun suka kat dia". Biasakan budak-budak ni bersifat jujur *wink wink*. Ada jugak orang yang bila jumpa baby nak dukung tapi nangis la pulak, terus nak pujuk "olololo kiut nye" onyonyonyo omeyyy nye, nak anak jugak!". Padahal dalam hati habis kedut baju aku hoi, basah la baju mahal aku ni. 



One of the 'hipokritos' pic of mine! harharhar


3. Post gambar baby/ anak buah/ baby kawan office / baby jiran kat facebook.

Ini taktik! Ini jugak yang aku selalu praktikkan! hahahaha. Tapi aku tidak lah obses sangat. Biasa aku post gambar anak buah bersebab uolss, Aku seboleh nya nak elakkan diri dari mengupload gambar selfie diri sendiri untuk tatapan orang ramai. Oh ini bukan era/ zaman aku dah sekarang. Jarang-jarang sekali boleh la bila terasa memang tak boleh tak upload pic sendiri takut ada yang merindui kuikuikui. That's why aku suka upload pic anak-anak bukan sebab nak nampak penyayang. Tidak! :-)

Yeah, pic hipokrit yang ke-2..*abaikan kegemukan aku yang terserlah itu*


Subjek & Objek: Semek boolat *my current obses*


Setakat ni itu je yang mampu aku pikir. Ok, bye! :-)

No comments: