Monday, May 5, 2014

Terima kasih memori



#Throwback: 2 3 tahun yang terdahulu....


Macam-macam cerita sedih yang berlaku dalam hidup aku. Allah bagi aku ujian, aku selalu pikir berat nya dugaan ini. Padahal kalau nak dibandingkan dengan kanak-kanak yang terbiar kelaparan kat Syria sana tanpa ibu bapa di sisi buat aku terpikir betapa ujian yang Allah turunkan kepada ku sangat lah kecil. Mengapa aku perlu mengeluh? Sepatutnya aku bersyukur.


Masa semakin pantas berlalu dan aku juga akan memasuki fasa baru dalam hidup aku. Aku berharap agar aku takkan lupakan memori yang telah tercipta sama ada secara sengaja atau tak sengaja. 


Bila bercakap pasal memori, aku tak terpikirkan "orang" yang mengisi memori tersebut. Bagi aku apa yang berlaku pada waktu itu, situasi, di mana dan bagaimana aku bangkit dari kekecewaan itu lebih penting untuk diingati. 


Terima kasih memori. Tanpa kamu, aku bukan seorang yang sekarang. Walau apa yang berlaku, memori tetap memori yang takkan mungkin dapat dikembalikan cuma hanya mampu diingati sebagai satu pengajaran. Insyaallah.