Saturday, April 6, 2013

Sekeping hati yang memakan diri



Aku tak benci, cuma sakit..
Aku tak marah, cuma segan, malu..
Bila orang mempermainkan hati ini dalam diam..
Benar orang cakap, diam itu berisi.. bagi aku sangat bahaya..


Aku tak mahu mempermainkan hati dan perasaan orang lain..
Sebagaimana aku mengharapkan perkara yang sama..
Aku inginkan kejujuran, keikhlasan..
Senang kata kalau taknak cakap taknak..
Mengapa perlu simpan?
As simple as that *sambil petik jari*


Aku pikir benda simple macam ni kenapa susah sangat orang nak buat?
Paaaaannnnnnggggg *tertampar hati sendiri*..
Owhhh, rupanya susah ye kawan-kawan?


Sebenarnya hati, perasaan tidak boleh dipaksa..
Perasaan hadir tak terduga..
Sekelip mata kita suka lalu jatuh cinta,
Bila datang yang ke dua, hati terdetik lagi terus jatuh cinta..
Bukan tak sayang pada yang pertama, cuma yang kedua ini lebih sayang..
Macam mana tu?
Salah ke diri ini? Tak salah kan?
Yang salah adalah hati... *senyum senget mulut*


Bukan ke perasaan yang wujud ini adalah anugerah dari Allah?
Jadi aku pikir, aku faham kot..yer, mungkin faham kot...
Faham apa?
Faham bila seseorang yang sayang pada yang kedua tapi masih tak lepaskan yang pertama..
Daripada cakap terus, okey kita dah tak sayang awak.. nampak kejam!
Hati manusia ni memang lumrah, mudah rapuh bila disentuh dipermain-mainkan..
Tapi walau rapuh, retak, hancur sekalipun...masih lagi mampu berfungsi dengan baik..
Malah akan jadi lebih kuat!


Terima kasih Ya Allah.. 


Sekian coretan insan terpilih yang pernah terluka (yang penting bukan aku) bahahahaha *sila tampar*




1 comment:

juan said...

...........