Friday, May 24, 2013

Parenting Skills; It is sold separately. It's you!! to find out..



Gaya tak tajuk kali ni? Ala-ala mak gayah si janda nak mengajar orang tua yang dah ada anak. Tapi ilmu tu kan universal. Sharing is caring katakan.














Jadi, sabar lah ye. Nak dapatkan anak yang betul-betul pandai, boleh uruskan diri mesti amik masa lama. Bila dah melepasi saat-saat genting ni, Insyaallah kita akan rasa hasil nya. Kena fikir, kita dulu macam mana? sama jugak kan nakalnya? Dan fikir lagi bila kita dah tua nanti, anak yang akan jaga kita. Jangan timbulkan rasa kurang hormat mereka pada kita. Tak pasal-pasal dah tua nanti keluar cerita kat Harian Metro, anak sisihkan orang tua. Tapi in fact, kita sebagai anak harus hormat ibu bapa. Keredhaan Allah SWT terletak pada keredhaan ibu/bapa selagi tak melanggar batas-batas yang digariskan dalam Islam. 



:) 

2 comments:

tamsilankendiri said...

Uishhh..mcm mencabar je nk jadi parent. Aku ni dh la slalu tkurang sabar.

mar yanie said...

sabar tu kunci utama..harap2 kita dikurniakan perasaan sabar.. sabar yang paling tinggi nilai dia adalah ketika ditimpa musibah..