Sunday, July 7, 2013

Pre-Ramadhan post.


Assalamualaikum..


Tinggal beberapa hari lagi nak menjengah bulan Ramadhan. Entah sempat entah tidak kan kita ni nak bersama lagi dengan bulan yang penuh keberkatan ini. Kalau Allah dah tetapkan ajal kita, tak telambat atau tercepat walau sesaat pun. Sedang Allah itu Maha Mengetahui.


Alhamdulillah, pejam celik pejam celik dah masuk bulan Julai pun. Terasa sungguh cepat masa berlalu. Semakin hari semakin pantas waktu bergerak. Pastinya kita semua berusaha untuk jadi yang lebih baik dari hari-hari sebelumnya. 


Setahun yang lepas memang amat memeritkan bagi aku. Macam-macam hal berlaku. Sampai satu tahap, aku berfikir macam mana aku nak mulakan balik semangat, kekuatan dan hidup? Tapi Allah itu sesungguhnya Maha Mendengar. Mengadu lah pada Dia, minta lah apa saja pada Dia. Sifat manusia, kadang2 hanya ingat Allah bila dalam kesedihan, kesusahan. Tapi kalau difikirkan balik, mengapa Allah timpakan musibah? Supaya kita ni kembali kepada Dia. Allah suka kalau kita meminta-minta, sebagai tanda kita ni sentiasa mengingati Allah. Insyaallah.



"Tuhanku mengetahui semua perkataan di langit dan di 

bumi dan Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha 

Mengetahui" (21:4)  



Kalau kita masih lagi dipanjangkan umur, ayuhlah kita jadikan Ramadhan kali ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. Insyaallah.






2 comments:

mynameisYAT said...

Post yang serius. Good job! Hewhewhew.

Welcome Ramadhan!

mar yanie said...

Aku kan dah 25..Ko muda lagi! Syuhhhh g main jauh2..:D