Tuesday, July 30, 2013

Tolong tengok tengok kan mak



Assalamualaikum...


Aku ni cukup bersyukur dilahirkan dalam sebuah family nak cakap besar tak besar mana pun nak cakap kecik pun tak kecik sangat, sedang-sedang saja. Sekarang semua dah besar panjang, dah berkeluarga sendiri ada anak-anak tapi Alhamdulillah diorang ni masih lagi cakne, amik tahu pasal adik-adik yang still single ni (aku la tuh) hehehe.


Siapa yang tak nak hidup bersama kan bila dah kahwin? Jarang sekali orang nak tapi sebab kerja, tanggungjawab nak tak nak pergi jugak merantau kat negeri orang cari rezeki. Dalam family aku, abang aku sorang ni dah nak masuk 2 tahun hidup PJJ (perhubungan jarak jauh). 


Bila kita sabar, selalu berdoa Insyaallah, Allah tu akan kabulkan doa kita. Cuma kadang-kadang Dia bagi lambat sebab mungkin masa tu tak sesuai. Dia tangguhkan mungkin sebab nak uji kesabaran kita kan? 


So, minggu lepas akak ipar aku mesej cakap dapat transfer kerja dari Chini ke Kuala Besut. Aku cakap aku tumpang happy untuk dia. Lepas ni dah boleh duk dekat-dekat ngan abang, dapat baby cepat-cepat, Insyaallah. Satu lagi, aku mintak ngan dia tolong tengok-tengok kan ma kat kampung. Walaupun dia menantu, tapi mak mertua pun ibarat macam mak sendiri kan? Lepas ni ma takde la rasa sedih anak-anak tak balik jenguk kat kampung. At least ada jugak yang datang menjenguk, hilang rasa sepi seorang ibu. Aku pun berhasrat nak balik ke kampung, kerja sana, jaga ma. Bila entah nak sampai masa tu. 


Ma, tunggu ye :).









1 comment:

mynameisYAT said...

Pengantin lelaki n adik lelaki bbaju itam je aku nmpk iras ko..