Wednesday, September 25, 2013

Berfikir dengan fikiran, hati dan iman.



Aku dapat rasakan zaman muda aku sedikit demi sedikit dah beransur pergi dan sesungguhnya aku rela hati melepaskan saat itu untuk masa depan yang lebih matang. Ehemmm. *Sila baca dalam nada yang serius*.


Facebook. Aku dah hilang keseronokan terhadap benda alah ni bila makin lama manusia jadi makin tidak waras menulis status yang sebenarnya boleh menjatuhkan aib sendiri, orang lain, bergaduh, memerli. Lebih parah bila post yang dipaparkan umum tu selalu nak tunjuk diri sendiri teraniaya, tunjuk diri kita lah yang paling suci, kenapa orang suka cari kesalahan kita, berdoa semoga orang yang menganiaya kita tu dapat balasan setimpal dan bla bla bla. Ehhh, kita pun sama je lah. Mungkin tak perasan, kalau betul kita baik tak payah nak post status macam tu. Diam je. 


"Akibat salah guna facebook, ramai isteri nusyuz, ramai suami dayus.Fikirlah dengan fikiran, hati dan iman setiap kali ingin menulis status berkaitan dengan diri" Ustaz Zaharuddin Abd. Rahman


"Silence often has the strongest voice"


:)



2 comments:

aienzunnur said...

Me too.fikir yg sm.semoga kita x trmsuk dlm org mcm 2..

mar yanie said...

hope so..semoga kuat semangat!! :D