Wednesday, November 10, 2010

Ukur personaliti anda melalui rahsia tarikh lahir

tajuk mantap! idea datang lepas tengok Wanita Hari Semalam haha yang membincangkan topik 'Tarikh Istimewa Dalam Perkahwinan'. tapi saya dah tukar tajuk kebetulan kat laptop abang ipar ni ada 'tool' untuk cek rahsia tarikh lahir. menarik bukan?

ini la tool nak cek rahsia tarikh lahir
pastu masukkan tarih hari lahir kemudian tekan 'fakta tarikh lahir' jeng jeng jeng nanti dia tolong kira kan. dan akan keluar personaliti kita. anda nak tahu tak? sila tinggalkan tarikh lahir kat ruangan komen nanti saya tolong cek kan. seronok bukan? heee

menurut Dato' Dr. M (dah lupa nama dia) dalam WHI semalam-sebenarnya nombor-nombor ini ada aura dan getaran nya tersendiri. percaya ke tak? orang dah buat kajian woi dah lepas phD dah dapat title dato' dokter lagi takkan tak nak percaya kan. penat-penat orang tu belajar.

beliau jugak ada menyatakan nombor-nombor yang agak bahaya adalah nombor yang ada gabungan no 2 & 7, 8 & 8 (yang lahir tahun 1988 macam saya jangan gelabah woi sebab ada cara kira dia tak semestinya 88 macam tu) dan beberapa lagi dah lupa hehe.  Dato' semalam dah baca personaliti Datin Paduka Ummi Aida (artis jemputan yang datang) yang mempunyai nombor akar 3 iaitu mewakili 'api kecil atau manja' haha (siapa yang mewakili no 8 adalah 'api besar dan marak). so, bila kita tahu personaliti kita mewakili api disarankan jangan meminati atau suka pakai barang-barang yang warnanya adalah MERAH!! sebaliknya pakai la warna biru yang menenangkan gitu.

tapi kalau anda kira-kira pastu ada nombor-nombor bahaya macam ni jangan risau sebab kita semua tahu tarikh lahir memang tak boleh tukar la kan. tapi nombor-nombor macam nombor telefon, nombor plat kereta or moto boleh dibeli yang baru bukan? so, dato' dr M cakap semalam cari aura nombor yang bagus dalam diri kita. nak kahwin pun boleh kira-kira dulu tarikh tersebut untuk mengetahui personaliti alam perkahwinan kita nanti. menarik bukan? 

Jum try!!

p/s: sesipa yang nak cek sila cepat-cepat. kaunter dibuka sampai pukul 5.30 pm je sebab guna laptop abang ipar kan. pukul 6 dia dah balik kerja mesti nak guna laptop pulak..heeeeeeee

30 comments:

zuk zuhaiza said...

11 may 1990

and 21 feb 1990..nak tau dua2.hihi

kakak dan abel said...

menarik juga ini software boleh bagi2 hihihihi.

azlini said...

hihi.. nak try gak.. 31 july 1988..lalala~

mar yanie said...

okies!
11 may-mewakili no 8 (API).sgt pendiam,konservatif & pasif tp aktif di kalangan rakan2.b'tanggungjawab & sgt bermoral.boleh dipercayai.x akan mpermainkan org lain tp kadang2 kabur dlm apa yg dilakukan.perlu pintar.luar nmpak kuat tp dalam sbnrnya hti lembut. sgt berhati2 & percaya perspektif diri yg kuat, ini kan menyebabkan hilang sesuatu peluang.

21 feb-mewakili no 6 (LOGAM).mengawal harta benda & kekayaan.sgt bersopan & memiliki citarasa yg tinggi dlm kehidupan.akn berjaya dalam karier spt pendidikan, seni or keagamaan.akan menjadi popular dlm masyarakat.perkara negatif pulak-suke berbangga & x akan amik kerja yg mudah.org ni x akan mdengar kata org selain drp org atasan tp m'hormati org bawahan.tuah tibe bila umur 45 thn.

cek yer ade tak yg sama ngan personaliti sekang ni..heee

Michiko Pieces said...

haha..mcm pascal triangle je..haha
yani..tlg chekkan utk azah jugak!! nnt inbox kt fb ek!!

6.9.1988
31.3.1986

tq!!

mar yanie said...

azlini..haha..ini dia.
mewakili no 1 (LOGAM).punya kebolehan dalm kebijaksanaan. punya kuasa analisis yg kuat.akn m'jd seorang yg berilmu. tp sekiranya melalukan kesilapan dlm m'analisa akn m'jd seorang yg tamak.juga merupakan seorg yg teliti dlm semua benda.sgt kreatif dan peka.hiburan akn jd sesuatu yg baik dlm perhubungan.kekayaan biasa akn dtg umur 34-42 thn.dilahirkan sbg pemimpin & punya kuasa yg kuat.m'punyai semangat dalam p'sahabatan. byk daya tarikan dr jantina yg lain.

cek2,ade tak yg sama? heee

mar yanie said...

kakak abel: xtaw nk bg camne sofware ni..x reti..:)

zuk zuhaiza said...

pendiam betol..
pasif tp aktif dikalangan rakan2 betol...
tak akn mempermainkan orang lain tapi kadan kabur(tak surelah tu kan) pun betol jugak..hehe

ah..macam betol je semua..haha

thanks..

tapi untuk 21 feb..huhu..takleh terima..

mr kay said...

nak try la...

10/10/1990..

mar yanie said...

MR K..
no akar:3 (API)
aktif dan b'pandangan jauh.seorg yg tahu dan faham apa yg dikehendaki.b'kebolehan dlm m'bezakn perkara baik atau jahat.juga m'pnyai kebolehan dan berbakat.boleh menjadi kaya dan berharta.individu ini akan berjaya dalam masyarakat seblum umur 30thn.
perkara negatif pulak:boleh m'jd terlalu agresif, x penyabar dan cepat panas baran.individu ini mengambil mudah sesuatu perkara dan tidak tegas dan kadang kala seorg yg nakal.suke berterus terang dlm berkata2 mnyebabkn terdapat turun naik dalm prhubungan.sekiranya p'hubungan ini tdk dijaga dgn baik,ianya boleh menyebabkn keretakan dlm phubungan dn berlaku kekejaman.
p/s:jgn minat sgt ye warna merah..hehehe

:~:Budak Degil :~: said...

tolong kira utk dak degil boleh?..

17/09/1991

dan ni jugak eh...hehe..

16/09/1990

mar yanie said...

budak degil..okies!!

17/9 : no akar 1(LOGAM) same ngan yg kt atas td..jap nak paste..
punya kebolehan dalm kebijaksanaan. punya kuasa analisis yg kuat.akn m'jd seorang yg berilmu. tp sekiranya melalukan kesilapan dlm m'analisa akn m'jd seorang yg tamak.juga merupakan seorg yg teliti dlm semua benda.sgt kreatif dan peka.hiburan akn jd sesuatu yg baik dlm perhubungan.kekayaan biasa akn dtg umur 34-42 thn.dilahirkan sbg pemimpin & punya kuasa yg kuat.m'punyai semangat dalam p'sahabatan. byk daya tarikan dr jantina yg lain.

16/9/90 ; no akar 8 (API)
sgt pendiam,konservatif & pasif tp aktif di kalangan rakan2.b'tanggungjawab & sgt bermoral.boleh dipercayai.x akan mpermainkan org lain tp kadang2 kabur dlm apa yg dilakukan.perlu pintar.luar nmpak kuat tp dalam sbnrnya hti lembut. sgt berhati2 & percaya perspektif diri yg kuat, ini kan menyebabkan hilang sesuatu peluang.

:~:Budak Degil :~: said...

wah..mekasih2..
aclly 17/09 besday dak degil..
16/09 pulak besday cik abg dak degil..hehe

mar yanie said...

ow..no wonder la suh cek due skali gus..okay..cek personaliti tu ade same tak..yg negatif tu kita boleh perbaiki..:D

♥e'in♥ said...

nk try gak..

11/9/1989 ngan 13/1/1988..

hehehe..

Tema Hitomi said...

yanie nak jugak heee~
16/12/1988 ;p

mar yanie said...

e'in;
11/9/89- no akar 2 (AIR).
seorg yg mahir & punya personaliti yg menarik.sentiasa bertenang dan peramah.seorg yg sgt peka & mementingkan kebersihan.sgt rajin dan matang dlm pemikiran.biasanya individu ini bergaul dgn golongan yg tua drpdnya.individu ini m'dgr nasihat yg diberikan tp mungkin x ikut.sekiranya diberi tugasan, individu ini punya kebolehan untuk mngikut.individu ini sgt bagus dlm kerja perhubungan awam.pencapaian dlm kehidupan ialah selepas 45 tahun.kelemahan pula individu ini menarik ramai org suka bercakap jahat.individu ini juga m'bawa cerita dan seorg yg sgt degil

13/1/88- no akar 4(KAYU)
individu ini suk belajar.b'bakat seni &berjaya dlm exam.blh dipercayai & mudah sesuaikan diri dgn masyarakat.mudah bsimpati & bkarisma.peramah,suka mengembara &mnyebabkan kehidupan sentiasa ceria.seorg yg sgt bkebolehan sejak muda.sekiranya individu ini perempuan,dia merupakn seorg yg sgt manja,bagus dlm perhubungan awam dan peramah. individu ini mudah bangkit bila gagal.tapi individu 4 ni lemah dlm mengumpul kekayaan.perlu bhati2 dlm phubungan atau dlm pkahwinan sekiranya x bhati2 blh mnyebabkan situasi x djangka..

cek ye..heee

mar yanie said...

tema
no akar 9 (KAYU)
sgt optimistik 7 open minded.suka nmpak cantik.sgt beradab.pintar,peka dan sensitif.'9' tahu bila dan bagaimana untuk menyerang dan mpertahankan diri.bagus dlm memenangi hati org.melakukan kerja dgn cepat dan bkebolehan dlm kerjaya tp bukan dlm terperinci dan khusus.individu ini x mengambil berat org bawahan.luaran nmpak kuat tp lembut d dlm.seorg yg emosional.di kemudian hari individu ini x punya ramai kwn dan akan kesepian.tuah akn datang di pertengahan umur iaiyu 35 tahun ke atas.

tema..cek mane hok same ngn personaliti loni.:)

YAT said...

yanie cpt! nnt abg ipar ko blk.

5/12/1988

24/10/1988

bg best2 ckit. hahaha

apik pehe said...

nok try jugok..16 buln 1,1988..huhuhu

mar yanie said...

yat..haha..
5/12/88 :no akar 7 (AIR)
sgt bkemahiran dan sgt teliti apabila menguruskan sesuatu perkara individu ini x akan lupa pd sesiapa yg penah menolongnya.'7' sgt mhargai kesyukuran dan bterima kasih.individu ini penuh dgn ghairah dan cinta.tp '7' juga suka blawan cakap dan mpunyai perkara yg hndak dperkatakan.bkebolehan dlm memutarbelitkan kata-katanya.menarik ramai org yg suka bcakap buruk.suka mngejarkan kemasyhuran dan tuah.punya pemikiran yg suka berubah-ubah.mudah menukar keputusan.bkn seorg yg tegas.akan punyai masalah dlm perkahwinan.individu ini sgt bagus mngendalikan hiburan (hiburan malam)

hahahaha x bley blah hiburan malam tu!!!!!

24/10/88 no akar 6 (LOGAM)
ini adalah nombor untuk terus wujud atau hidup.'6'mengawal harta benda dan kekayaan.sgt bsopan tp mpunyai cita rasa tinggi dlm kehidupan. '6' akan berjaya dlm karier spt pendidikan,kerja seni dan keagamaan.individu ini akan mjadi popular dlm masyarakat.perkara negatif pula ialah suka berbangga dan x akan mengambil kerja mudah. individu ini x akan mdengar kata org lain selain org atasan tp mngambil berat ttg org bawahan.tuah tiba selepas umur mcecah 45 thn.

sila cek ye..:D

mar yanie said...

apik:
16/1/88 :no akar 7 (AIR)
sgt bkemahiran dan sgt teliti apabila menguruskan sesuatu perkara individu ini x akan lupa pd sesiapa yg penah menolongnya.'7' sgt mhargai kesyukuran dan bterima kasih.individu ini penuh dgn ghairah dan cinta.tp '7' juga suka blawan cakap dan mpunyai perkara yg hndak dperkatakan.bkebolehan dlm memutarbelitkan kata-katanya.menarik ramai org yg suka bcakap buruk.suka mngejarkan kemasyhuran dan tuah.punya pemikiran yg suka berubah-ubah.mudah menukar keputusan.bkn seorg yg tegas.akan punyai masalah dlm perkahwinan.individu ini sgt bagus mngendalikan hiburan (hiburan malam)

♥e'in♥ said...

wow! it's dat me?? huhu.. but, air+kayu=???? pe ek?? huhuhuhu..

Tema Hitomi said...

haha...mostly kena tepat2 atas batang hidung.. ;p

lambatnye tuah..35 n above? T___T
jgn kawen lmbt sudeyyy..kawen target umo 25 (tiba2 gedik ni bakpo??)heeee~

thanks beb~ :)

YAT said...

akan punyai masalah dlm perkahwinan??!! akan tu! xnk kawen ah.. psstt, ko sabotaj ak eh? hehehe

mar yanie said...

tema! hahaha..kawem mesti awal!!

Yat..mane de sabotaj..aku type n paste je yg kuar..tp oopppss penuh ngan ghairah dan cinta..phewwiiit..mesti ko ni romantik..ekekekeke

YAT said...

klu romantik, ghairah cinta & bgus mngendalikan hiburan mlm (ehem ehem) tp de mslh dlm pkhwinan, cmne?erkkkk.. T_T

chocoberri said...

13 april 1992
28 september 1990
n 27 augus 1990

mar yanie said...

chocoberri..sorie..terlambat..software tu ade dlm laptop abg ipar..sy pulak dh balik kampong..but i promise klu akn cek bile abg ipar balik..:D

erina said...

nak jugak ..sye lahir 20.06.1994

n kire ni 5.04.1989