Wednesday, January 26, 2011

Mimpi

Kita selalu dengar orang cakap mimpi ini mainan tido je tapi tak tahu la camne mimpi ni boleh start bermain wayang kan. Bila dah lalok terus tetido tup tup bangun pagi eh semalam rasa macam ada mimpi la.

Okay, pagi tadi masa saya terjaga tido tak pernah saya ada perasaan yang camni. Perasaan apa? Perasaan yang sangat bengang!! Kenapa? Okay,kronologi nya macam ni.

4.00 a.m: Baru nak masuk tido dah lalok tahap gaban mentang-mentang esok (hari ni) off tak payah keje.


Dont know the exact time: Terus tetido tak sedar ape.


6.00 a.m: Jam henset berbunyi sebab semalam abang pesan kunci jam dia nak bangun awal pegi keje. Tapi biasala bunyi jam snooze dulu dalam hati (eleh,abang tak kan bangun nye kul 6.gile awal kot!


6.45 a.m: Bunyi jam lagik! tak tahu berapa kali TERsnooze dengan tak sengaja. Dalam otak Subuh subuh subuh belum lagi, abang tak kejut lagi!!


*keluar bilik cari abang tak jumpa.heeee dia dah pegi keje.


Okay hari ini off day ataupun cuti ataupun tak perlu pergi keje. Dalam otak sekarang ni tido!!!


7.00 a.m: Masa untuk tido.


10.00 a.m: Terjaga tido. Adei ganggu betol la. Sebab time tu tengah mimpi pegi shopping dengan sorang kawan yang saya rasa macam penah kenal tapi tak dapat ingat siapa. Time tu dah masuk KFC siap order. Hancur luluh harapan belum sempat order tu sampai saya dah terjaga tido.


Then, tengok jam eh baru pukul 10,sambung tido lagi la. Eh, bukan. sambung mimpi nak tunggu order KFC sampai nak makan dulu baru betol-betol nak jaga dari tido. TAPI tak dapat sambung mimpi tu. So,paham tak perasaan saya camne skang ni? Lama gile kooot tak makan KFC dwit takde. Haish!

from mr. google

Pernah tak korang cuba-cuba nak sambung mimpi? Pernah tersambung tak? 


*tiba-tiba teringat zaman dulu selalu tido dalam kelas tekup muka kat meja. Entah mimpi ape entah jatuh bangunan ke jatuh longkang ke ape tiba-tiba sawan jap kat meja. Semua orang dalam kelas pandang. Oh,so shy. 


*ada gak orang penah cite mimpi pegi toilet, ingatkan betol-betol toilet tapi rupa-rupanya kat katil lagi.So, selamat la di situ hahahahaha..


Sebagai pedoman:
Rasulullah pernah bersabda;
Jika masa semakin dekat, mimpi seorang muslim nyaris tidak pernah dusta. Muslim yang paling benar mimpinya adalah yang paling jujur perkataannya. Mimpi seorang mukmin merupakan satu bagian daripada 46 bagian kenabian. Mimpi ada 3 macam: 1. Mimpi yang baik sebagai berita gembira dari Allah, 2. Mimpi seorang muslim yang dialami oleh dirinya sendiri, 3. dan mimpi yang sedih itu datang dari syaitan. Jika salah seorang dari kamu mengalami mimpi yang tidak disukai, janganlah menceritakannya kepada orang lain,sebaliknya bangunlah,kemudian solatlah.

Sekian, wassalam.

No comments: