Sunday, September 11, 2011

Sesungguhnya manusia itu tidak bersyukur.



Walaupun saya punya kerja tak seberapa, gaji tak seberapa, jadi kuli batak siang malam, hidup takde life.....


TAPI...


Saya bersyukur sekurang-kurangnya saya mampu bagi duit untuk emak kat kampung walaupun sikit je, saya dapat bayar balik pinjaman ptptn even bayar rm50 sebulan, saya makan tanggung diri sendiri dengan duit hasil titik peluh sendiri.


Kenapa Allah tak bagi terus kerja yang betul-betul sesuai dengan qualification kita? Sebab Allah nak menguji sejauh mana kita mampu survive, Allah nak bagi kita susah dulu baru rasa senang, mungkin. Tapi manusia selalu tidak bersyukur. 

2 comments:

mynameisYAT said...

setuju sgt..

Mar Yanie said...

sedih kan bila kita kerja-kerja yang macam tak seswai gitu, semua org pandang rendah. kata nak carik pengalaman..