Wednesday, September 28, 2011

Tips berbuat baik pada kulit sendiri.



That day I nak pergi beli foundation, tak pasal-pasal kena consult dengan beauty consultant tu. Eh, dorang tu beauty sebab make-up tebal je. Tak giteww? Tapi salah diri sendiri gatal mulut nak tanya-tanya, bila orang nak bagi syarahan terasa mula nak larikan diri. Soalan nya berbunyi begini...

"Em kak, foundation mana yang bagus eh? Sebab sebelum ni saya pakai Silky Girl tapi saya rasa dah tak sesuai sebab saya tak 'girl' lagi. Saya ni dah wanita *ehem-ehem*. Mengaku tua kan lebih bagus"

Consultant tu pun bla bla bla bla bla..... Erm, adik pakai la yang ni Maybelline New York Angelfit Flawless Natural Liquid Foundation bla bla bla bla bla bla...Amik yang W02, warna dia natural bla bla bla bla bla..Nanti pakai takde la nampak macam tepung gomak bla bla bla bla..  *Tapi kau pakai nampak macam tepung gomak jugak. Nak consult orang konon eheh*


 "Erm, macam mana nak pakai foundation betol-betol eh? Sebab saya tak reti nak pakai, selalu tak 'blend' & nampak bertompok-tompok. Maklum lah kulit tak mulus."


Oh, senang jer. Adik apply foundation tu guna span nanti dia akan sekata kan ke seluruh pelusuk muka. Kalau boleh, basah kan sikit span tu. "Eh, tak busuk ke nanti span tu?". Tak, akak pakai okay jer. Tapi jangan campur adukkan span bedak dengan span untuk pakai foundation. Kalau campur tu yang dapat hasil busuk.


Oh, okay. See, saya terus beli span baru khas untuk pakai foundation jer.





Tak salah kiranya kita membuang duit 2 3 ringgit semata-mata untuk berbuat baik pada kulit sendiri kan. Jangan lupa jugak beli sponge untuk bagi senang kita remove make-up or bedak..basahkan sponge ni and tonyoh kat muka..haha


sponge serap air; remove make up or bedak.


Sebagai wanita berkerjaya tapi bergaji kecik, beli jer yang ini kat tesco or Sinma teheee..


From left; sponge serap air=RM 4.90, span biasa=RM 3.90. JIMAT..

Selamat mencuba uols...



No comments: