Friday, November 18, 2011

Pilih Kerjaya Bukan Kerja.




Well, nampaknya dah agak slow down sikit penulisan kat belog ni. Bizi? Mungkin. Bizi mencari kerja baru dan jugak bizi untuk settle benda-benda penting sebelum blaaahhh dari kerja sekarang ni. Orang kata sebelum kita tinggalkan sesebuah company, kita kena buat sesuatu yang boleh meninggalkan impak. Baru orang akan rasa rugi nyeerrr lepaskan pekerja berdedikasi ni *tehee*






Semakin dekat dengan due date (resign), hati makin tak keruan. Tak  senang duduk. Kadang-kadang terpikir betol ke keputusan yang aku dah buat ni? Betol ke? Tepuk dada tanya selera. Tapi tepuk-tepuk pun selera okay je. Macam-macam kena pikir. Pasni nak cari kerja apa? kat mana? gaji? location? transport? macam mana nak bayar ptptn?






Kadang-kadang timbul rasa penyesalan sebab dah hantar surat resign sedangkan kerja lain belum dapat. Means that, aku akan terputus dengan bekalan duit selama beberapa bulan? Beberapa bulan kah? Kalau menganggur setahun macam mana? Huwaaargggg.








Ditulis oleh Hizwani Hassan
Harga: RM 10.00






Nasib baik la aku terjumpa buku motivasi 'Pilih Kerjaya Bukan Kerja'. Banyak tips yang berguna, *tiba-tiba bersemangat*. Dalam buku ni banyak cerita menarik, sangat santai. Kepada sesiapa yang dah lari dari alignment kerja yang sebenar *macam aku* memang senang paham dengan situasi yang ditulis. 






Memang sesuai bagi orang-orang yang dah TERmelencong jauh dari konsep kerja yang sebenar. Yang utama, kita harus kembali kepada fitrah yang asal. Kita ada Allah S.W.T, kerja bukan setakat kejar duit di dunia sampaikan yang penting dan wajib itu terabai.






Renung-renungkan dan selamat beramal.













2 comments:

YAT said...

nak pinjam buku ni! hehehe

mar yanie said...

yatt..aku hadiahkan utk mu..bg adress,aku pos..harga murah jewww..klu 20++ aku x bagi free..haahha