Thursday, November 24, 2011

Sesuatu yang harus dicapai



23 tahun tapi masih belum punya apa-apa. Kadang-kadang malu dengan diri sendiri sebab orang luar yang terlebih risau kan diri kita sedangkan tuan punya badan tak pernah nak amik inisiatif untuk memajukan diri.


And here, i came with some conclusions yang mungkin semua orang dewasa pikir seseorang yang berumur 23 tahun harus ada ini;


  • Pekerjaan yang tetap. Paling menakutkan. Baru je buat keputusan untuk resign sedangkan beribu-ribu orang lagi kat luar sana berlumba-lumba nak keje. Perlukah kita terlalu cerewet dalam memilih keje? Ya, kadang-kadang PERLU! supaya kita dapat apply kan kelebihan, knowledge, pengalaman yang kita ada untuk sesuatu keje yang mampu mencabar diri. 


  • Sudah ada aset sendiri dengan titik peluh sendiri. Yer, saya amat jelous dengan kawan-kawan yang dah mampu ada kereta even motor pun, guna duit sendiri bayar bulan-bulan. Me? Setakat ni belum terpikir ke arah itu. Maybe tunggu dapat kerja tetap yang bagus lagi mantap baru nak pikir. Kalau keje sekarang just pikir untuk kumpul duit jer tapi still tak terkumpul lagi huhuhuhuh.


  • Dah dapat keje bagus, harus ke alam yang lebih bahagia. Kawen? Ramai yang dah kawen okay. I just dont understand macam mana mereka boleh kumpul duit banyak-banyak dan kawen? Op kosh, yang paling penting kena ada calon. Tapi saya dah ada target sendiri. Dalam susur galur sejarah keluarga, dua orang kakak saya kawen masa umur 25 tahun. Tapi time tu dorang dah ada keje tetap yang memang dah boleh menjamin masa depan. Tapi saya yang masih terkapai-kapai, cewah ayat, harus mencari sesuatu dalam hidup yang mampu menjamin masa depan. So, i nak jadi macam artis-artis gitewww. Nak kawen before 30 tahun. Ada gaya tak?


So, kawan-kawan. Ayuh terus mara ke hadapan bersama team Harimau Muda!

Bye~





8 comments:

alya said...

wow yani...future planning eh.. =) bgus la tu,jd artis nnt wedding jgn lupe jmput i taw...hehehe

mynameisYAT said...

agreed! dah nak masuk 24 ni. pape bayang yg ko mention tu aku pun belum nmpk lg.. :(

Hafiza Omar said...

agreed!memilih kerja itu penting, but jgn terlalu memilih..all da best in your future..dpt keje gempak2 leh la blanje..=)

noraslinda said...

btol2 samelah kite..

Mar Yanie said...

alya..kalau dah jemput, jgn bwat2 biziz plak tak dapat datang..klu x dtg pos la sebijik due hadiah yer..heee

Mar Yanie said...

yatt..tapi kau dh ade kereta kan..aku pun ade, tp kete mainan jewww..T T

Mar Yanie said...

adik fiza..fiza muda lg..x yah pikir2..next year baru start pikir..hik3

Mar Yanie said...

aslinda..mane kamu m'hilang?? dgr2 dah ade org baru dalam idup..jeng jeng jeng...