Wednesday, December 5, 2012

Orang kata adventure tapi tak tahu lah.



Semalam aku seorang cekgu, hari ini aku keje sales, esok aku keje dalam makmal, lusa aku masuk realiti show jadi artis.


Memetik kata dari Kak Fadillah a.k.a rajan sekerja satu office yang aku kurang gemar sedikit, tapi kurang gemar/tak suka/sakit hati/menyampah macam mana pun aku tetap respect dia sebagai seorang yang lebih tua, lebih pengalaman dan lebih makan garam. Dalam setiap tutur kata dia berisi, bukan sekadar omong-omong kosong.



So? So? So???  What I am trying to say ekceli??


Oh lupa, aku nak ulas perenggan pertama tadi tu. Semalam kau kerja lain, hari ni lain, esok lain, lusa lain, tulat lain dan tuli pun lain. Orang mungkin cakap eh die ni takde masa depan ke, asyik tukar kerja je. Takde future planning langsung. Sigh. Tapi Kak Fadillah pesan kat aku, takpe, kau muda lagi. Masa ni la nak tunjuk kan kebolehan, buat kerja ni boleh kerja tu boleh. Campak mana-mana pun nanti, insyaallah, boleh survive. Eh, yeke? yeke?  *senyum sambil kelip-kelip mata*.


Pastu....pastu...aku rasa macam malas nak taip lagi. Takde idea. Okay lah.. P: PUBLISH!




*** Alahh, biasa la kita orang muda kan kalau dengar je ayat " Dengar lah, aku ni dah hidup lama dah makan asam garam dulu dari kau" rasa macam menyampah nyeww. Tapi itu lah ayat yang kita kena terima jugak sebab memang betul pun. Sama jugak ayat "Sabar, setiap yang berlaku pasti ada hikmah". Menyampah kan tapi itulah sebaik-baik ayat yang selalu dituturkan oleh sahabat dalam menasihati sahabat.



No comments: