Friday, December 21, 2012

Puding Roti Cinta Hati.



Pefeeeling Shilala nak berchenta hati bagai... Takpe kan? Teheee..




Dah agak lama aku pendam keinginan nak buat puding roti tapi perasaan malas tu mengatasi segalanya. Betul la orang kata, orang perempuan ni takde istilah tak pandai masak, tak pandai kena belajar. Yang betul-betul ada malas memasak! Yup, aku mengaku! Harharhar


Kadang-kadang bila time rajin tu datang, ada je halangan macam bahan-bahan tak cukup lah, roti takde lah bla bla bla.. Alasan semata-mata kan? Finally beberapa hari lepas, perasaan membuak-buak tu datang tiba-tiba lepas tengok seplastik roti gardenia atas meja. Aku tanya akak aku ni roti expired bila? Hmmm, dah seminggu lebih beli. 


Hokkay!! Ini lah peluang nya. Aku guna roti Gardenia yang dah beberapa hari expired. Yayy!! Jimat kan? Roti gardenia boleh dipercayai sikit berbanding roti lain. Walau dah expired, tekstur dia tetap lembut. Bagi aku, selagi tak tumbuh kulat atau cendawan, still boleh makan lagi hewhewhew. 


Sa, tadaaaa...Ini la hasilnya......




Puding Roti Expired Berkismis Hangit!!

Bye~



2 comments:

mynameisYAT said...

Microorganism cannot b seen by naked eyes. Ade kulat2 halus d rotimu itewwww... hehe. sedap x mek? Bakar kn?

Mar Yanie said...

haruslah sedap mekk..terbaik!! Dulu kan masa kat matrik, suatu malam tu aku lapar gile stay up nak study tuk exam. sekali ada roti atas locker. dah berkulat,sebab lapar sgt aku makan jugak cuma buang kat bahagian kulat. Alhamdulillah masih hidup..hewhewhew