Sunday, January 27, 2013

Pertunangan orang Tg. Karang



Halliiiiuuuu uolsss....


Selamat Hari Thaipusam semua. Kepada yang berkerja tu, aku tersangat la cemburu. Aku ni makan tido makan tido je, takde kerja nak buat. Esok pun still cuti, haishhh nak patah dah tulang ni sebab tak biasa duduk tak buat kerja ni *statement mintak tampar* kahkahkah.


Okay, hari ni aku ada sikit masa eh betul sikit je masa nak update blog lepas ni nak pegi tuisyen pulak. Jadi aku nak cerita pasal E-Day Cik Yati budak Tg. Karang tuh. Phewww, namanya Tg Karang area Kuala Selangor tapi rasa macam dah nak pergi Perak dah. Kalau pergi depan sikit terus ke Teluk Intan. 2 jam setengah jugak lah.


Semoga Berkekalan sampai bila-bila Yati & Alif.


Aku pergi ngan Ain, kitorang sampai dalam pukul 11.45 a.m. Pandang kanan kiri eh memang kitorang tetamu pertama sampai. Tolong la apa-apa yang patut, tapi dah bukan apa yang patut dah bila kitorang dah canaikan 4 hantaran lagi. Dah memang rupa roti canai dah, bidan terjun la katakan dengan warna lari tema. Yati pulak cakap takpe design camne pun asalkan siap, dia dah tak cukup tangan dengan nak bermekap lagi. Dan sampai habis majelis pun kitorang rasa Yati tak sempat tengok hasil gubahan weolss. Nanti bila dia tengok dalam gambar kompem terkejut gagagaga.


Sebenarnya banyak benda yang aku belajar dari pertunangan Yati ni. Dari hari kitorang teman beli barang-barang tunang sampailah ke hari majlis tersebut. Kitorang memang terkejut, masa beli dulu punya la beli riben pink, biru, bunga biru, bunga putih tapi entah ke mana menghilang. Aku tanya yati, mana tema pink dan biru tu? Yati pun geleng kepala, katanya hantaran hari tu semua serah kat emak n nenek dia yang buat. Kitorang gelak jeww, dalam hati ni terus cakap "Nampak je senang tapi rupanya susah jugak nak buat pilihan". Kadang-kadang kita plan macam tu, last minute tukar plan, tapi biasanya planning last minute yang menjadi.


Walau apa pun warna tema, dah selamat pun siapkan 18 jenis hantaran. Hapeeeee?? Tak caya ke? Betul! 18 hantaran sebelah pempuan berbalas 21 hantaran dari pihak lelaki. Haaaa, sesuatu yang baru aku tahu. Awal-awal aritu aku pun ada tanya kenapa banyak sangat? Biasanya tunang pakai sikit je hantaran. Rupa-rupanya adat diorang kasi hantaran banyak-banyak masa tunang, time kawen nanti dah tak payah bawak hantaran lagi. Bawak diri je. Owhhh, gittewww ke?


Siapa kata cinta zaman sekolah cinta monyet? Respek betul kat diorang lama  tuh..
Okay, taknak cite banyak, meh la zoom gambar yang aku sendiri curik kat fesbuk diorang. Aku memang tak sempat pun nak bergambar haritu sebab duk serve orang makan hewhewhew.






Set Nouveles Visage yang mahal tuh. Haish, mulai sekarang aku memang kena cari produk skin care yang mahal-mahal ni. Nak letak buat hantaran nanti nampak cantik jew harharhar.






Owh, yang apam kaler merah tu aku ada amik dua bijik bawak balik, makan dalam kereta. Dua bijik yang bentuk love tuh hewhewhew.











Tak menahan yang ni kitorang siap cakap kat Yati, Alif dah bagi amaran tuh. 1 hantaran full set sayur kubis, carrot, lada, lada benggala, kacang panjang. Suruh prektis memasak awal-awal lettew kot. Actually, ni 1st time aku tengok hantaran sebegini. Idea yang menarik jugak lah, sweet jew.




Aku pefeeling lebih-lebih. Kat fesbuk ramai yang tanya aku tunang ke? Taknak la komen, pandai-pandailah diorang baca komen yang sebelum tu. Mesti tengok picca terus komen, tak baca apa yang orang dah discuss kat atas tuh. Yang menakutkan, aku nampak gemuk. Bukan, memang dah naik berat pun! Baidewei gambar hantaran yang 3 kat depan tuh adalah hasil gubahan tangan aku ngan ain. Kuning, biru dan riben oren. Lari tema tak terkejar rasanya.




Ho hem jeeee.. me looks so tembam. Hari tu pun sebenarnya aku malu sebab pakai baju sama tema pulok. Nasib baik pakai shawl kosong tak berlabuci hewhewhew.



Yati with her bestfriend, Ain. Orang yang paling excited dengan pertunangannya. So sad, kalau lah cukup satu column lagi Zara datang mesti meriah. Takpe, time aku nanti aku nak paksa semua datang. Eh, ada nak datang ke jauh? Aku nak pegi Tg Karang 2 jam setengah pun dah rasa jauh. Haaa, mungkin itu lah yg kawan aku pikir nanti, jauhhhhhhh.. Takpelah...tsk tsk tsk..




Okay, ni adalah second round aku makan. 1st makan nasik udang sambal petai phewww  yummi. Pastu semua orang balik, aku bedal pulak ayam goreng 3 ketul, ayam goreng dia ala-ala KFC beb. Hoi, camane tak gemuk?




Tengok!!! Ini betul-betul sebelum balik, sempat makan fruit tart, apam dan kek hewhewhew.. Lastly, selamat berbahagia Yati & Alif. Bercinta sampai ke Syurga~


Daaaaa~




2 comments:

mynameisYAT said...

Tahniah.. Aku sdg mengomen sambil bekerja di hari minggu.. Hahahah

Mar Yanie said...

pokus mek..jangan curik tulang..x berkat taw!! :D