Saturday, February 26, 2011

Tak makan saman

Tapi kalau pikir balik gila ke ape nak makan saman?
Orang melayu ni bagus. Ayat-ayat yang digunakan sangat halus, penuh tersirat. Siapa yang kurang 'ngerti' mesti lama dah makan kertas saman trafik tu. Lagi parah kalau ada orang nama 'Saman'. Perlu makan 'Saman' ke? gila tak paham ayat.

'Tak makan saman' telah digunakan sebagai pengganti kepada perkataan kurang ajar, biadap. Betol ke? Sekali sekala guna ayat skema ok jugak kan :D..Yela, bila kita cakap itu ini mereka yang terbabit buat bodoh je ataupun sememangnya bodoh itu tak tahu la.

Masing-masing buat kepala. Yer, amik tukul, paku, kapak, gergaji buat kepala sendiri (ahak). Padahal maksud sebenarnya degil. Lepas tu satu lagi tak sedar diri. Gebang situ sini cakap besar bukan main lagi tapi nak cakap depan-depan tak berani (yang ni tuding kat batang hidung sendiri hee).

Sekian syarahan untuk hari ini..:D

4 comments:

E-ra paSha said...

hee btol ue!!
jom singgh blog e-ra plk

JOM JOIN BLOGLIST E-RA PASHA"

cik pulau said...

tak makan saman..
makan nasi je.. hehe...^^,

mar yanie said...

era..baru sempat nak BW..biasela skang ni pegang jawatan perdana menteri..bz memanjang..:D

cik pulau..hahaha..gud2..nasib baek x makan saman..:D

Raji berkata said...

hohoho bahasa Melayu penuh keunikannya ;D