Wednesday, December 7, 2011

Mungkin bukan ditakdirkan untuk ini.



Ketika ini hujan di luar sedang turun membasahi bumi yang indah ini, 
Sama macam hati aku yang sedang menangis di kala ini,
 Menangis kecewa. Kecewa yang bukan sedikit,
Yang hampir memusnahkan impian aku,
Mungkin juga masa depan ku.


Lalu aku muhasabah diri,
ku pujuk hati kecil ini,
supaya jangan bersedih,
Dia, di atas sana sedang menguji.


Tapi hati terus-terusan menangis,
Dari dulu sampai sekarang,
Aku masih mencuba,
Berharap tuah akan menyebelahi aku.


Akhirnya aku mengalah,
Mungkin aku memang bukan ditakdirkan untuk menjadi......

SEORANG GURU.


Aku redha.


~Amin~

3 comments:

Biey said...

allah merupakan sebaik-baik perancang..

mungkin anda berhak untuk mendapat sesuatu yang lebih baik dari ini.. insyaallah..

Hafiza Omar said...

jgn putus asa kak!yakinlah rezki Allah tu ade di mana2..believe in HIM..=)

Mar Yanie said...

Biey..hoping so..mungkin akan datang yg lebih baik..thanks


Fiza..TQ..dah keje ke skang? ke sambung master?