Thursday, March 17, 2011

Pagi yang hening

Pagi-pagi dah kena berkerah tenaga pergi pasar beli barang-barang tuk tahlil malam ni *sayang nye nak korbankan masa tido*..:D

 Yang tak seronok nye kena pergi beli kat pasar besar Pasir Mas. Mak ai, tak yah cakap la rakyat nye ramai mana. Sampai nak jalan pijak tanah pun tak cukup. 

Kalau pergi kul 8 a.m memang wajib akan parking 10kilometer dari tempat membeli. Pastu usung barang-barang ke tempat kereta sampai senget bahu. 

Arwah abah pernah cakap "Bandar Pasir Mas ni kalau letak 40 buah kereta atas jalan memang jammed la!". Tambah lagi musim cuti sekolah. Fuhh, menguji kesabaran.

Tapi rasanya bukan musim cuti sekolah je, hari-hari biasa pun memang keadaan lebih kurang sama je. Kita akan pikir bila hari hujan mesti tak ramai rakyat yang keluar membeli belah ikan dan lauk pauk tapi haram!! Sama je. Gamaknye orang suka kot shopping dalam hujan.


Overview: Tak taw mana satu jalan yang betul. Main redah jer.


Ini la untung nye pegi pagi-pagi. Semua masih fresh..Mata ikan pun takde lagi kaler merah..:D


Ini yang dikatakan rezeki murah di pagi hari..:)


Itu adalah barang yang sangat bahaya!!

Boleh nampak tak bulatan dalam pic kt atas tu-sebab utama mak bapak tak nak bawak anak-anak ikut sekali. Mesti nak beli belon sabun yang tiup akan keluar buih-buih cinta..:D


Okay..peace!!

5 comments:

^f@ten^ said...

best giler tito time mu p psr tu .. haha!! ^^

mar yanie said...

mu mmg gedikzz..:D

nurkaloi said...

kaloi suke g pasar
siyess...tgok ikan ikan memg sronok

pasar besar kat tmerloh syokkk

akusekepingsekut said...

ayoh n mok aku sokmo gok g bli pasar p.mas..here aku..dah la rmai ore

mar yanie said...

kaloi..suke p pasar tp yg x suke jammed dalam pasar tu..T T

mija..biaso la..pasar sohor,mesti la rama ore nk g..wah3