Saturday, February 19, 2011

Tetap nombor satu.

Hello!! Happy Saturday!! Time to relax, time to shop for those yang berduit, time to sleep for those yang tak berduit keh keh keh.


This time, still, mahu cerita pasal kerja. Actually, banyak cerita suka suki berbanding duka duki daki kerja kat sini. Best! Tapi bila dah sampai masa kita perlu move on untuk memajukan diri. Ceywah!


Kerja kat sini satu je prinsip: Utamakan pelanggan walau dalam keadaan apa sekalipun. Korang banyak kerja ke ape still, customer is your priority.

NO 1

Tapi kadang-kadang agak menyampah jugak bila berdepan dengan customer yang super duper cerewet. Tapi still, Customer is number ONE! 


Tak nak masuk list yang ini


Bila dah kerja kat sini baru saya paham perasaan pekerja-pekerja yang perlu ikut bontot customer once customer tu masuk kedai. Kadang-kadang kita akan rimas koot bila kita nak usha baju-baju lawa ker nak testing testing ngan kengkawan tiba-tiba ada pekerja tengok-tengok kita. Dalam hati *eyh, aku ada dwit la. Tak payah nak ikut-ikut aku. Aku tak curik nye* Something like that la.


Sebenarnya mereka tu bukan selesa sangat nak ikut bontot kita pun. Itu la yang saya alami sekang ni. Rasa sangat tak selesa nak ikut customer situ sini nanti mereka pikir kita ni ape. Padahal tujuan utama pekerja ikut-ikut belakang customer ni sebab mana la tahu kan kot kot customer nak tanya info pasal produk itu produk ini, tadaaa sedia ada orang nak membantu. Nanti bila customer nak tanya ape-ape tengok takde pekerja kat situ, nanti komplen pulak kita tak buat kerja la. Siapa yang kena marah? Pekerja tu jugak. Susah kan?


So, pada siapa-siapa yang baca entry ni bila pergi shopping2, jangan buat muka annoying kat pekerja-pekerja yang ikut korang. Kita cuba paham tugas mereka walaupun kita rasa tak selesa. Peace!!

14 comments:

Leyha said...

betul3. kalau takde mereka , susah . hehehe :D

Mar Yanie said...

kan kan kan? :D

The Dark Justice said...

ak pon dah lali yani..kerja ak sblm tu pon mcm ni..ikut customer, ade yg best ade yg x..tabah la ye..la ni..ak x ikut customer..ak keje ngn mesin..mcm engineer lak..haha

Mar Yanie said...

TDJustice: ramai dh customer nyampah ngn aku..lantak la..klu x ikut kite yg kne marah ngan bos..haha

Zara said...

Thanks yani utk info ini...
membuatkan ku lebih memahami...hehe..

Shock Therapy said...

Hello Yanie, im blogger from Indonesia. komennya : tetap berjuang, bersabar dan berdoa!!! keep excelent

The Dark Justice said...

ala..ak pon penah kene sound dgn bos..tp cbe ko tgk, bos ak pon x reti layan customer...haha

Unknown said...

bitau dorang leklok..*awk p la wat keje len..nnt pape hal..sy panggil..sure dia ok punya..

Mar Yanie said...

zara..betol kan..kesian mereka..tersepit antara customer n bos..T T

Shock terapy..Thank U!!

Mar Yanie said...

TDJustice..aku setuju..bos suh lyn customer padahal kerja die duk dlm opis jer..aku tgk customer lalu lalang dpn die pun jarang ditegur..ngeh3

chii..ha'ah..betol..tu pun klu customer nk bgtaw camtu..:)

DYatie ABakar said...

faham tanggungjawab diorang but still it's annoying me. pffttt!~~

Tema Hitomi said...

yanie...kijo kt mano loni?

Mar Yanie said...

Tema..kt guardian..T T

Tema Hitomi said...

ok la tu :)
ad income...smtara tgu kijo yg lebih baik hehe