This time, still, mahu cerita pasal kerja. Actually, banyak cerita suka suki berbanding duka duki daki kerja kat sini. Best! Tapi bila dah sampai masa kita perlu move on untuk memajukan diri. Ceywah!
Kerja kat sini satu je prinsip: Utamakan pelanggan walau dalam keadaan apa sekalipun. Korang banyak kerja ke ape still, customer is your priority.
NO 1 |
Tapi kadang-kadang agak menyampah jugak bila berdepan dengan customer yang super duper cerewet. Tapi still, Customer is number ONE!
Tak nak masuk list yang ini |
Bila dah kerja kat sini baru saya paham perasaan pekerja-pekerja yang perlu ikut bontot customer once customer tu masuk kedai. Kadang-kadang kita akan rimas koot bila kita nak usha baju-baju lawa ker nak testing testing ngan kengkawan tiba-tiba ada pekerja tengok-tengok kita. Dalam hati *eyh, aku ada dwit la. Tak payah nak ikut-ikut aku. Aku tak curik nye* Something like that la.
Sebenarnya mereka tu bukan selesa sangat nak ikut bontot kita pun. Itu la yang saya alami sekang ni. Rasa sangat tak selesa nak ikut customer situ sini nanti mereka pikir kita ni ape. Padahal tujuan utama pekerja ikut-ikut belakang customer ni sebab mana la tahu kan kot kot customer nak tanya info pasal produk itu produk ini, tadaaa sedia ada orang nak membantu. Nanti bila customer nak tanya ape-ape tengok takde pekerja kat situ, nanti komplen pulak kita tak buat kerja la. Siapa yang kena marah? Pekerja tu jugak. Susah kan?
So, pada siapa-siapa yang baca entry ni bila pergi shopping2, jangan buat muka annoying kat pekerja-pekerja yang ikut korang. Kita cuba paham tugas mereka walaupun kita rasa tak selesa. Peace!!
14 comments:
betul3. kalau takde mereka , susah . hehehe :D
kan kan kan? :D
ak pon dah lali yani..kerja ak sblm tu pon mcm ni..ikut customer, ade yg best ade yg x..tabah la ye..la ni..ak x ikut customer..ak keje ngn mesin..mcm engineer lak..haha
TDJustice: ramai dh customer nyampah ngn aku..lantak la..klu x ikut kite yg kne marah ngan bos..haha
Thanks yani utk info ini...
membuatkan ku lebih memahami...hehe..
Hello Yanie, im blogger from Indonesia. komennya : tetap berjuang, bersabar dan berdoa!!! keep excelent
ala..ak pon penah kene sound dgn bos..tp cbe ko tgk, bos ak pon x reti layan customer...haha
bitau dorang leklok..*awk p la wat keje len..nnt pape hal..sy panggil..sure dia ok punya..
zara..betol kan..kesian mereka..tersepit antara customer n bos..T T
Shock terapy..Thank U!!
TDJustice..aku setuju..bos suh lyn customer padahal kerja die duk dlm opis jer..aku tgk customer lalu lalang dpn die pun jarang ditegur..ngeh3
chii..ha'ah..betol..tu pun klu customer nk bgtaw camtu..:)
faham tanggungjawab diorang but still it's annoying me. pffttt!~~
yanie...kijo kt mano loni?
Tema..kt guardian..T T
ok la tu :)
ad income...smtara tgu kijo yg lebih baik hehe
Post a Comment