Tuesday, February 14, 2012

Kursus Menjahit Baju Kurung Moden



Hari ini 14 Febuari kan? Hari ape yek? Semua orang duk ingat Valentine je. Haram tuh! Kalau nak celebrate hari berkasih sayang pun, sungguh rugi nya mereka itu. Kenapa? Sebab hari berkasih sayang bukan terhad pada sehari je. Kita ada 365 hari setahun. Kenapa nak berkasih sayang pada 14 Feb je kan?
*Intro dah melalut, sorie*

Okay, hari ni saya nak inform mengenai satu kursus yang dianjurkan oleh Kolej Komuniti. Sesiapa yang ada masa lapang, boleh la apply. Selain nak tambah pengalaman, kita jugak boleh tambah sijil. Selain sijil, kita boleh add on sikit data-data kat resume nanti. Ye la, mane tahu kan sebelum ni resume ada 1 page jew bila dah masuk kan pengalaman ni dah jadi 2 page hehe.


Ini adalah Program Latihan 1 Malaysia. Semua tahu kan? Diilhamkan oleh PM kita Dato' Seri Mohd Najib untuk meningkatkan kesejahteraan hidup rakyat-rakyat yang takde keje macam kite kite ini tehee. 


Objektif?

  1. Meningkatkan kemahiran dan pengetahuan
  2. Mengurangkan masalah sosial dan juga bershoppink habiskan duit
  3. Banyak lagi. Baca sendiri yer. 


Banyak lagi kursus lain yang ditawarkan. Kalau berminat, boleh cek kat sini. ikut step by step okay.









  • Then, korang akan di direct kan ke page seterusnye. Tadaaaaaa... Nanti click kat Senarai Program Latihan 1 Malaysia kat atas sekali untuk review kursus apa yang available dan juga tempat. Korang boleh pilih yang mana dekat.

  • Lepas tu akan keluar bentuk macam ni pulak. Pilih negeri dan pilih kolej komuniti yang terdekat dengan korang. Senang?


  • Tadaaaa. Tunggu kejap pastu keluar la senarai kursus. Contoh, saya pilih Kolej Komuniti Tanjung Karang. Saya nak kursus menjahit baju kurung moden, 3 hb March. Yuran rm 10. Tekan button tepi sekali yang dah di loved kan seperti dalam gambar. Tekan!

  • Lepas klik kat situ, akan pop up satu window dan kena isi borang sikit. Akhir sekali, tunggu je la panggilan or surat. Kalau tak dapat means that kursus dah penuh.

Selamat mencuba yer~



5 comments:

Ryha Feyzal said...

Mar nak pi x?
Kalau nak, jom pi sekali.

Mar Yanie said...

nak! dah daftar..kt tanjung karang..ntah dpt ke x..pre-register dulu..;)

Ryha Feyzal said...

tanjung karang? jauh la pulak. Kt KL xde kolej komuniti kan?

mynameisYAT said...

wah,, nice info!! aku jrg on9, bc paper, tgk tv. tq2! muuahhh muuahhh. nano nano nano nano

Mar Yanie said...

kat key ell x sure la plak ryha..


yatt..sila2 daftar..sj je la menyibukkan diri..;P