Tuesday, March 27, 2012

Kolej Komuniti #1 : Adobe Illustrator (Beginner)


Create distinctive vector artwork for any project. Take advantage of the precision and power of sophisticated drawing tools, expressive natural brushes, and a host of time-savers




Hari Sabtu lepas, 24 Mac 2012, aku and Aza telah selamat pegi kursus yang ditawarkan oleh Kolej Komuniti kat Kuala Langat. Lebih kurang 1 jam perjalanan. Jauh jugak tapi takde hal. Kami orang bujang. Kitorang apply untuk kursus Adobe Illustrator for beginner. To be honest, sampai je kat sana, kami awal-awal lagi mengaku yang takde dapat call/msg dari sesape. Main redah je walaupun nama takde dalam list. Tapi alhamdulillah lepas sebab ramai yang apply tapi tak datang pun. Masih lagi ada kekosongan.


Apa itu Adobe Illustrator? Macam mane rupa bentuk Ai?

 

 Adobe Illustrator lebih sinonim dengan rekabentuk logo, penghasilan simbol atau ikon, brochure, banting, poster, printing baju. Ia juga boleh digunakan untuk editing gambar tapi lebih baik kita edit guna photoshop. Lagi nampak impak. Seronok jugak la main benda alah ni. Awal-awal agak complicated jugak la. Meh zoom sini.

Awal-awal aku cuma dapat buat benda ni je. Ton dan gradient warna yang tak blend langsung.

Lama-lama makin seronok, ini la hasil nya  ;)


Yang ini pun best jugak. 
Mula-mula daun tu di'spray' banyak, kaler hijau lumut. Then, aku belajar macam mana nak ubah kaler tu menjadi variasi warna. Lagi satu aku belajar macam mana nak pudarkan atau terangkan daun... ;)


Boleh buat ini jugak. Tapi ini bukan aku yang buat la hahaha.


Seronok!!!

Apa yang aku dapat?

Kemahiran baru yang mana aku boleh update kat resume nanti hehehe. Sijil disediakan. Daftar RM10 sahaja, kita akan diberi nota.




5 comments:

mynameisYAT said...

menjahit bj kurung moden aritu ok x?

Mar Yanie said...

jahit bju moden tak pegi pun sbb time tu ade sekola ganti ari sabtu..clash..T T

Rais Yatim said...

bestnyer dpt g course..ak xde peluang..jeles2..course perubatan xde kew?

Mar Yanie said...

rais yatim..ko pegi main jauh2..syuhh..

Rais Yatim said...

amboi2 garang nyer...kene buang negara nnt..ha2