Thursday, March 15, 2012

SPM, 21 March.



Sistem pendidikan negara sentiasa berubah dari dulu hingga sekarang. Tak dapat dinafikan ia mengambil satu jangka masa yang agak panjang untuk memikirkan sesuatu yang baru dan fresh untuk diperkenalkan. Tapi biasa lah, setiap apa yang diwujudkan mesti ada pro dan kontra jugak. Mungkin awal-awal ini, ramai yang blur bukan saja cekgu cekgi malah juga kepada ibu bapa apa itu Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS).


Perghh, intro die tak nak kalah. Okay, aku bukan nak cakap pasal PBS. Sape la aku ni? Satu habuk pun tak tahu. Nak bercakap dengan air liur je, sape2 pun boleh. Yang bercakap guna akal sikit je. Jadi, baik aku diamkan diri.


Cuma aku terkenangkan memori daun pisang aku dulu-dulu. Sempat aku melalui 4 exam terbesar dan penting.

PTS ---->  UPSR ---->  PMR ---->  SPM 


Okay itu je teheeee. And here, aku tolong berdebar untuk adik aku yang bakal kluar result SPM 21 March ni. Harapan aku semoga result dia takkan menghancurkan harapan mak sebagaimana aku telah hancurkan harapan mak aku dulu sobs.





2 comments:

YAT said...

aku tsempat nak rasa berdebar time amek result PMR & SPM. sebab time aku otw g sekolah, member dah koling2 bgtau result aku. kepochi kan??! bencikkkkk

mar yanie said...

mesti sbb result ko tip top yg terpampang kt board kan smpai org lain bley tahu dulu drp ko...hahaha