Tuesday, June 14, 2011

The Accidental Billionaires.




The Accidental Billionaires: The Founding of Facebook, A tale of Sex, Money, Genius, and Betrayal.






It's already 2 weeks! Macam tak percaya yang saya akan bertahan kerja kat sini. Berteman kan anjing-anjing di sepanjang jalan balik ke hostel. Masa awal-awal sampai sini, hari-hari duk berkira-kira lamanya nak tunggu 2 minggu, konon nak hantar notis berhenti kerja 14 hari. Total up semua akan jadi sebulan je la saya kerja kehkehkeh.


Semua perkara yang terjadi pasti ada hikmahnya kan. Berkat kekuatan dan ketahanan mental, saya berjaya mencekalkan hati untuk terus kerja kat sini. After 2 weeks working here, baru saya jumpa keseronokan kerja ni. Saya boleh berbangga dapat baca buku-buku yang harga RM300++ which is saya takkan mampu beli dengan duit sendiri. Kalau mampu sekalipun, tak mungkin saya nak beli kih3.


Lagi saya bangga bila dapat baca buku-buku 'new arrival' yang memang panas baru keluar dari 'oven'. Kau mampu? eheh3. Dan terasa sangat up-to-date dengan isu-isu semasa. Sekarang saya lagi berbangga dapat kenal penulis-penulis terkenal, journalist terkenal, banyak input baru masuk ke dalam otak.  


Cuba tengok cover buku kat atas. Sekarang ni tengah panas  kat pasaran. The Accidental Billionaires. Siapa? Itu la cerita pasal Mark Zuckerberg, the founder of Facebook. Semua ni bermula bila dia minat dengan sorang perempuan ni. Tapi perempuan ni tak layan. So, Mark Zuckerbergh pun create a social network macam nak kondem perempuan ni la. Lastly, meletup gila Facebook ni. Suddenly he changed to a billionaire dalam sekelip mata jer. Mesti menyesal perempuan tu kan tak layan dulu..muahahaha..


Okay lah, next time saya akan pilih title lain untuk di review. Novel Kasih Yang Suci ker. Tengah panas sekarang ni gara-gara drama Nora Elena. :P


See u!

2 comments:

Mun said...

hehe. dr tak suke keje, jd suke. semua nya ade hikmah kn :)

Mar Yanie said...

munirah..ha'ah..biase la mula2 kan x ley nk adapt ngan perubahan..skang n slowly bley trima..:) arap2 b'kekalan la..