Wednesday, January 11, 2012

AYAT AYAT KELAKAR SEPANJANG ZAMAN OLEH SAMY VELLU by Media Malaysia



Semalam jalan-jalan kat facebook. Tiba-tiba terjumpa ini. Agak geli hati jugak la duk baca. As for me, kita ni hanyalah manusia, kadang-kadang memang ada buat salah. Tapi tu la guna nya pikir dulu sebelum bercakap. Jangan nak main cakap jer..keh keh keh







Samy Vellu akhirnya dan rasminya meletakkan jawatan presiden MIC yang paling lama dipegang sepanjang hayatnya, iaitu hampir 31 tahun.Malaysian Insider ada ceritanya, di sini.Berterus terang, saya akan merinduinya terutamanya kenyataan- kenyataan lawaknya yang dibuat sepanjang tahun. Seperti Perdana Menteri kita sebut dalam persidangan BN 2010, “Kita akan rindu pada Samy Vellu kerana beliau menambah banyak warna,kadang- kadang terlalu banyak warna”. Oleh itu, sebagai penghargaan, saya hanya ingin berkongsi kenyataan kenyataan terkenal yang hanya dibuat oleh hanya seorang, Samy Vellu.

1. Samy Velu menyebut berkenaan Pos Laju:
"Besoh kirim, hari ini juga sampai"

2. Dalam berita TV apabila beliau cuba untuk memberitahu dia berasa amat malu:
"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar"

3. Samy berkata dalam salah satu ceramah:
"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Kemudian seorang pakcik bertanya, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" Dan kemudian Samy dengan megahnya menjawab, "Kalao takde sungai, kita bina sungai”

4. Kenyataan paling digemari oleh Samy dalam berita abad ini:
"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!”

5. Ketika krisis air:
"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!"

6. Berkenaan masalah sosial:
"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade"

7. Ketika program derma darah di Sungai Siput:
"Marilah kita semua menderma dare"

8. Ucapan selamat datang dalam kebanyakan majlis beliau:
"Selamat datang saudara-mara semua" (Ia sepatutnya “saudara-saudari”)

9. Ketika isu Al Arqam hangat diperkatakan, beliau berkata dalam satu sidang akhbar:
"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam"

10. Di satu majlis pembukaan sebuah bangunan baru:
"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain"

Dan tentunya yang paling kelakar di dunia sepanjang zaman ialah:

"Kita akan bina roket pigi matahari." Salah seorang wartawan berkata, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy menjawab, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam"

Itu saja setakat ini.Anugerah insan paling kelakar di dunia dimenangi oleh Samy Vellu. Kami berharap segala yang terbaik untuk anda.
 











Copy paste dari pesbook Media Malaysia.






11 comments:

Cik tikah said...

hahahaha.... lawak2!!

mar yanie said...

patut masuk maharajalawak..:D

sarah mohamad said...

Muahahaha memang lawakk habisss!

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

hahahhaak.... mmg lawak la... nk2 sai malu tuh... sakit prot

mar yanie said...

hahahaha..tp siyes yg pasal matahari tu mmg lawak!! nk tngu gelap??? kah3

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

tu la... tbe2 rindu sama dia...

Tema Hitomi said...

hahahha...selok aku suko...
haddoinye pun! sbr je la.....

mar yanie said...

hahahaha..pasti ramai terhibur...;)

legend nih..

YAT said...

hahahahahaha!
sami vellu, kau pujaan atiku.
aku pnah bc kt bod lawak forum cari ni, tp xsecomplete yg ni.

adoiiiii,,xde lg ke statement/ayt yg sami vellu nak kuarkn?

mar yanie said...

die dh pencen..pasni smue org bakal merindui....hahaha

Najib said...

saya nak suruh die masuk maharaja lawak la..he got talent!