Sunday, April 1, 2012

Tak suka reunion.



Reunion....

Saya mengaku bahawa saya adalah di antara orang yang paling LIAT sekali untuk attend mana-mana reunion.


Antara sebab-sebabnya ialah;


I am nobody

  • Cuma kadangkala saya berfikir, siapa saya kepada mereka? Kalaupun saya tiada, reunion tidak terjejas sikit pun.

I have nothing to share
  • Takde benda menarik pun untuk dikongsi bersama. Kerja tak seberapa, kereta takde dan bla bla bla....apatah lagi kalau masuk bab-bab pasangan hidup uwekkzz.

Seriously, saya sangat malu untuk berjumpa kawan-kawan lama. Antara topik utama yang akan di tanya mestilah "Kerja apa sekarang?" "Datang dengan apa ni? (KTM jeww)". 


Beberapa bulan yang lepas, saya jumpa 2 3 orang kawan lama yang memang saya teringin sangat nak jumpa. Rindu, mungkin. They're medic students. Bila jumpa seronok dengar diorang borak pasal hal-hal dan masa depan budak medic. Dalam hati rasa menyesal jugak la datang huhu. Balik rumah, terus murung. Kenapa la hidup orang lain indah belaka. 


Ya Allah, kuatkanlah hamba-Mu yang lemah ini. 






7 comments:

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

lek la maryani... maybe blom rezki lg kot...
reunion sonok per... jumpa kawan2... klu kita x leh happy tuk pencapaian dri kita... per salahnya kita happy tuk pencapaian org len...

alya said...

sabar ye yani...kene kuat semangat. jgn sedey2, nnt dah tak comel la..Tu rezeki masing2, masa dpn kita tatau lg. Insyallah, Allah dah ada perancangan terbaik untuk kita.Setiap org ada ujian msg2.Mungkin kita nmpak indah tp percayalah setiap yg berlaku ada hikmahnya... chill up dear.

mar yanie said...

thank u yen & alya..;)

mar yanie said...

thank u yen & alya..;)

Muhyiddin said...

bersabarla duhai mar..rezeki masing2 telah ditentukan oleh Allah..klu berusaha mcm mne pun klu mmg ditakdirkn bkn bdk medik x jd jugak..sy dlu mmg minat ngn medik tp dh bce byk buku lame2 x kesampain cita2 tu..tup lari bidang jd menteri mcm best..tp men barn buddy lg best.
tp apa2 pun jd la yg terbaik dlm bidang anda..lakukn dgn ikhlas
dan ingatla kata2 ini semasa anda berduka "ini akan berakhir"
p/s: undi la saya..

YAT said...

aku tak suka reunion sebab jerawat aku dari dulu sampai sekarang ade je!! hahaha

mar yanie said...

yattt.tu salah satu faktor penting jgk la.dulu muka aku PERNAH licin.keh3. lg 1,dulu aku plg tngi.skang klu jumpe aku plg kemetot.cetttt